Zabiják zvaný Petrusse aneb Pravda je někde venku

3. července 2017 v 20:16 | Scully |  Pravda o očkování - pátrám na vlastní pěst
Ještě před pár lety jsem to neřešila. Sama jsem prošla řádným očkování a nezdálo se, že by mě to nějak poznamenalo. Odpůrce očkování jsem považovala za nebezpečné experimentátory se zdravím svých dětí.

Mé smýšlení se začalo měnit cca před třemi lety. První pochybnosti ve mně vyvolal pohled do očkovacího kalendáře.
Povinné očkování miminek proti žloutence typu B? Vždyť ta se přenáší jen krví a sexem.
Jedna vakcina obsahuje antigeny proti šesti nemocem?
Proč jsou povinné příušnice - sama jsem je prodělala a byla to banální nemoc?
Proč se očkují dvouleté děti proti zarděnkám??

A tak jsem začla hledat informace...na obou stranách barikády...

Jedním z největších strašáků čerstvých rodičů, alespoň mediálně, je onemocnění Petrussis - černý kašel

Z médií jsem získala hluboký dojem, že dávivého kašle je každoročně více a více - o počtu dětských obětí nemluvě. Vždyť - co na mě vyběhne z vyhledávače v případě, že zadám "černý kašel"...?
"Černý kašel může i zabíjet"
"Výskyt černého kašle dosáhl svého dlouholetého maxima"
"Černý kašel vrací úder" atd.

Jedna věc mě však zaujala. Všechny články s děsivými nadpisy a popisy pocházeli z let 2013-2014, případně byly staršího data. Po roce 2014 jako když utne, nic, maximálně jen nějaká ta agitace v souvislosti s očkováním. Jak je to s černým kašlem dnes? Kolik lidí zemřelo v posledních třech letech?

S touto otázkou - tedy konkrétně s otázkou úmrtnosti na černý kašel v posledních třech letech, jsem se postupně obrátila na čtyři subjekty.
Zde si dovoluji zveřejnit mailovou komunikaci se všemi čtyřmi subjekty.



Můj dotaz byl jednoduchý:

"Mohu se zeptat, jak je to v ČR s mortalitou na černý kašel v posledních třech letech?"

1. vakciny.net (Marek Petráš):
"Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Bohužel nemám přesné údaje o smrtnosti v ČR v důsledku dávivého kašle. Obraťte se na Státní zdravotní ústav, potažmo UZIS."

2. Státní zdravotní ústav, Oddělení epidemiologie infekčních nemocí, CEM (Kateřina Fabiánová):
"Státní zdravotní ústav není institucí, která primárně sbírá data související s úmrtím na infekční onemocnění. Prosím obraťte se svým dotazem na Ústav zdravotnických informací (ÚZIS)."

3. Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR: ÚZIS ČR (Jiří Tráva):
"Mohu se prosím zeptat, jste studentka, lékařka, státní úředník atd. ? Jen formální evidence dotazů. Je třeba to uvádět v žádosti."

Já: Jsem zaměstnanec v oblasti školství. V posledních letech se hodně mluví o vzrůstu případů ČK, tak by mě zajímala reálná čísla.

ÚZIS: Zkuste se prosím podívat zde na tyto odkazy. K infekčním nemocem jsou nejaktuálnější data z vývoje - infekčních nemocí zveřejněna u zdroje, tj. SZÚ.

- kumulativní srovnání do posledního ukonečného měsíce daného roku a ve srovnání s předchozími roky:
http://www.szu.cz/publikace/data/kumulativni-nemocnost-vybranych-hlasenych-infekci-v-ceske-republice

- srovnání stejného posledního ukončeného měsíce v jednotlivých letech:

ÚZIS: My žádná data v této souvislosti nemáme. Pokud tam není uvedena, napadá mne ještě ČSÚ nebo pojišťovny.

4. Český statistický úřad (ČSÚ):
"V souvislosti s Vaším dotazem Vás musím bohužel informovat, že Český statistický úřad nesleduje úmrtnost na černý kašel. Proto, se prosím obraťte na ÚZIS: http://www.uzis.cz/, který se danou problematikou zabývá."

Já: "ÚZIS mě odkázal na Vás, kromě toho jsem se už obracela na další dva subjekty. Zřejmě to nikdo neví."

ČSÚ: "To od nich není hezké. Informace mají k dispozici a lépe se vyznají v dané problematice. Ještě jsem pátrala a našla jsem informace ohledně dávivého kašle - pertussis, což je zřejmě černý kašel. V případě dávivého kašle/ úmrtnosti naleznete informace zde:
Při hledání nehledejte černý kašel, ale dávivý kašel."



Kolik lidí zemřelo za poslední tři roky jsem se tedy nedozvěděla.
Dle údajů ČSÚ zemřel od roku 2005 do roku 2014 na Pertuse jeden člověk, lékaři (Cabrnochová, Prymula) však ve svých prezentacích a diskuzích mluví o 3-4 obětech (v žádném z rozhovorů však neuvedli, kdy mělo k těmto údajným úmrtím dojít). Jak je to možné? Kde se vzal ten rozdíl?
Má ČSÚ opravdu tak chybné údaje?

Zuvedeného vyplývá, že v roce 2014, kdy nemoc gradovala, nezemřel nikdo.
V tabulkách s odkazem na SZÚ lze vyčíst, že výskyt nemoci klesl v roce 2015 na čtvrtinu, a v roce 2016 dokonce na šestinu oproti stavu v roce 2014.

Začala jsem se pídit po příčinách tohoto jevu (jistě si pamatujete, že zodpovědnost za vzrůst případů ČK byla přičítána neočkujícím). Zjistila jsem, že o poklesu nemocnosti se v médiích mlčí - až na jediný, vcelku nenápadný článek z roku 2015:
http://www.denik.cz/kraj-vysocina/pacientu-s-cernym-kaslem-letos-ubylo-20151103-e83o.html

V textu je uvedeno:
"Nedá se přesně říct, co stojí za současným značným zlepšením epidemiologické situace. Může to být i tím, že v minulých letech se za většího výskytu nemoci populace promořila," uvedla Renée Mašová, vedoucí epidemiologického oddělení územního pracoviště Krajské hygienické stanice ve Žďáře nad Sázavou."
Dále doplnila, že v průběhu let se počet případů periodicky zvyšuje a zase snižuje.

"Co to hergot je?!"



 


Komentáře

1 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 3. července 2017 v 20:30 | Reagovat

Tímto se přestávám zajímat o černý kašel. Pokud tři nakažené ročně nazývají epidemií, tak je asi něco špatně.

2 Eliss Eliss | Web | 3. července 2017 v 20:50 | Reagovat

Když mají dát nějaké informace, přehazují si to jako horký brambor. Ach jo...

3 Scully Scully | 3. července 2017 v 21:10 | Reagovat

[2]:Přesně tak

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama